Monday 12 September 2011

Kuatkan Aku Melangkah di Atas JalanMu....

Ya Allah..
Aku masih di sini
Mencari 'DiriMu'
Kadangkala diri ini lemah
Acapkali hati ini goyah
Adakalanya kaki ini tidak terdaya lagi untuk melangkah..

Ya Rahman..
Tuhan yang membolak-balikkan hati ini..
Teguhkan hati ini
Untukku terus tsabat mendaki lurah
Walau dengan payah
Walau terpaksa meredah
Yang pasti

Lurah ini akhirnya
Menemukan aku denganMu di atas sana..

Ya Allah..
Peliharalah segumpal daging di dalam tubuhku
Agar haruman bunga yang ku tabur di sepanjang perjalananku ini
Terus harum dengan haruman ikhlas
Dan terhindar dari busuknya ria' dan takbur

Ya Rahim..
Temukan aku dengan CintaMu
Permudahkan aku merisik RahmatMu
Bantulah aku melamar KasihMu
Izinkanlah aku menyunting SayangMu
Agar hidup ini terisi
Dengan hembusan nafas RedhaMu
Dengan jantung berdegup menyebut namaMu
Tuhan yang Satu....

No comments:

Post a Comment